Життя на планеті Вольф 1061с?

Чи є тут хтось? Запитання, чи земляни самотні у Всесвіті, непокоїть усіх — від біологів та фізиків до філософів і кінорежисерів. Воно також не дає спокою астроному з Університету Сан-Франциско Стівену Кейну, який досліджує екзопланети — планети за межами Сонячної системи.

Як один з передових «мисливців за планетами» у світі, він зосереджує свою увагу на пошуку «зон, придатних для життя» — реґіонів, де вода на поверхні планети може існувати в рідкому стані, якщо там є достатній атмосферний тиск. Планету, що міститься якраз у такій зоні і за своїми параметрами нагадує Землю, Кейн та його колишня студентка Міранда Вотерс виявили у планетарній системі Вольф 1061 за 14 світлових років від Землі. Стаття з описом їхнього відкриття вийде у наступному випуску видання Astrophysical Journal

«Система Вольф 1061 зацікавлює тим, що у космічних масштабах вона розміщена порівняно близько від Землі. Це в майбутньому відкриває перспективу її ретельнішого дослідження», — пояснює науковець.

Але не лише близькість Вольф 1061 до Землі робить її привабливим об'єктом для Кейна та його команди. Одна з трьох відомих планет у цій системі — кам'яниста планета з назвою Вольф 1061с — перебуває повністю у «зоні, придатній для життя». Разом з колеґами з Університету штату Теннесі Кейн зумів виміряти параметри зорі, навколо якої обертається планета, і визначити, чи може там потенційно існувати життя.

Оскільки якісь інші потенційні форми життя, крім тих, які існують на Землі, науковцям не відомі, то й планета, яка може підтримувати життя, мусить нагадувати Землю. Така планета має обертатися у «золотій зоні» (англ. «Goldilocks zone»), в якій не може бути ані надто гаряче, ані надто холодно. Прикладами цих крайнощів у Сонячній системі є Венера і Марс. Коли планета розміщена надто близько до своєї зорі, на її поверхні може відбутися так званий «вибігаючий парниковий ефект», який полягає в акумуляції тепла її атмосферою. Вчені переконані, що саме це сталося на Венері, яка за своїми параметрами дуже нагадує Землю. Колись там були океани, але через близькість планети до Сонця вода випарувалась. Оскільки водяна пара дуже добре затримує тепло, температура на поверхні почала різко зростати, і сьогодні на Венері вона досягає пекучих 470 градусів Цельсія.

Астрономи також спостерегли, що орбіта Вольф 1061с змінюється набагато швидше, ніж орбіта Землі, а це може свідчити про те, що клімат там хаотичний. Усі ці результати порушують питання: чи може Вольф 1061с бути придатною для життя? Поки що науковці не мають однозначної відповіді на це запитання. Найближчими роками відбудеться запуск нових телескопів, таких як «Джеймс Вебб», наступник «Габбла». Астрономи сподіваються, що з їх допомогою вдасться встановити атмосферний склад екзопланети і краще збагнути, що відбувається на її поверхні.

Astronomer searches for signs of life on Wolf 1061 exoplanet

ScienceDaily, 19/01/2017

Зреферував Євген Ланюк

06.02.2017 899 0

16.07.2019

Рік за роком, рік за роком і юна співачка з Івано-Франківська потрапила на велику сцену популярного шоу.

12.07.2019

«Паттерн» – український кінотрилер з драматичним і динамічним сюжетом. Тут і гламур, і бійки, і погоні, і вбивство, і невидимі впливи таємних режисерів, і любов, яка перемагає.

11.07.2019

Зіновія Андрійовича у Надвірній знають багато років. Номер його мобільного — ніколи не був для мешканців загадкою, а двері його кабінету може вільно відчинити.

11.07.2019
Наталія Кушніренко

Андрій Іванчук - кандидат до Верховної Ради України по 88 виборчому округу, який охоплює Коломийський і Городенківський райони. Самовисуванець, 46 років.

10.07.2019

Володимир Зеленський назвав ймовірного очільника Івано-Франківської ОДА. Цю посаду може отримати чинний директор Бурштинської ТЕС Денис Шмигаль.

10.07.2019

Говоримо з Оксаною Савчук про депутатську діяльність, нову якість політики і навіщо у парламенті представник від Франківська.

Допоки не почнемо замітати – їх наче і нема…

Наше ставлення до поточних подій залежить від точки зору. Східні філософи казали про бачення з мишачої нори...

2031 1

28.06.2019

У США група сенаторів і заступник голови комітету Сенату з розвідки провели секретні слухання.

20.06.2019

Перед катастрофою в Чорнобилі робочі атомної електростанції нібито помітили в небі над містом містичне створіння.

19.07.2019

У церкві Благовіщення Пречистої Діви Марії відслужили  подячну Божественну Літургію з нагоди завершення зовнішніх робіт з відновлення храму.

12.07.2019

На парафії святих Апостолів Петра і Павла у селі Старуня Богородчанського району відсвяткували храмове свято.

20.07.2019

У суботу, 10 серпня, у храмі св. Івана Хрестителя відбудуться одноденні реколекції, які провадитиме відома католицька монахиня з Індії, яка має дар зцілення.

19.07.2019

У п'ятницю, 19 липня, під час патрулювання інспектори виявили авто, припарковане в приміщенні одного з кафе на вулиці Пасічній.

18.07.2019

Тіна Кароль радує фанатів відвертими знімками, залишивши в минулому образ скромниці.

18.07.2019

Фіртка вирішила поцікавитися, наскільки товстим має бути гаманець абітурієнта, щоб сісти на студентську лаву у місцевих ВНЗ.