Науковці виявили ознаки життя на Плутоні

Ознаки наявності на поверхні Плутона молекул органічного походження, що є "цеглинками" будівництва життя, виявили американські науковці, повідомляє ИТАР-ТАСС.

Вони за допомогою космічного телескопа національного аерокосмічного агентства NASA Hubble виявили на карликовій планеті Сонячної системи зону, яка вирізняється високим ступенем поглинання ультрафіолетового випромінювання Сонця.

Ця особливість вказує на присутність органічних речовин, найпевніше молекул зі складною структурою, що містять вуглеводень або азот.

"Відкриття приголомшливе, адже саме молекули вуглеводню та інших речовин, ймовірно, які відповідають за низку особливостей ультрафіолетового спектра, можуть надавати Плутону його характерного червоно-цегельного забарвлення", - підкреслив керівник дослідження Алан Стерн з Південно-Західного дослідницького інституту в штаті Колорадо.

Він нагадав, що на карликовій планеті виявили метан та оксид вуглецю в замерзлій формі. Їхня взаємодія з космічними променями (потоки елементарних частинок, які народжуються у Всесвіті) і призводить до виникнення речовин, які поглинають ультрафіолетове випромінювання, вважають науковці.

При порівнянні з даними, отриманими в 1990-х, нові фотографії дозволили виявити на Плутоні багато змін. Найбільше дослідників вразили видимі зміни ландшафту планети. Стерн з колегами пов'язують ці зміни з "різким збільшенням атмосферного тиску". Нові спостереження обіцяють важливі відкриття в плані розуміння природи Плутона і того, як він еволюціонував і змінювався з часом.

Плутон відкрив у 1930 році астроном Клайд Томбо. Довгий час космічне тіло вважали повноцінною планетою. Однак в 2006 році після тривалих і гарячих суперечок статус Плутона був зведений до карликової планети.

Плутон і його три супутники - Харон, Никта і Гідра - розташовуються на околиці Сонячної системи. Американські вчені розраховують збагатитися додатковими знаннями до моменту підльоту до планети міжпланетного зонда NASA New Horizons ("Нові горизонти"). У січні 2006 року він вирушив в експедицію протяжністю 6,4 млрд км. Зонду належить зробити проліт на відстані 12,5 тис км від карликової планети. У разі вдалого "рандеву" це станеться 14 липня 2015 року.

Нагадаємо, що в липні цього року біля Плутона знайшли черговий супутник, правда, досить невеликий. Космічний телескоп "Хаббл" виявив новий супутник Плутона, який стає четвертим і найменшим супутником цієї невеликої планети в Сонячній системі.

27.12.2011 472 0

18.06.2019
Ігор КОСТЮК

Всі разом – гравці, тренерський штаб, керівництво клубу, його персонал сміливо можуть занести рік собі в актив. Найголовніше – ми утвердилися у першій лізі...

12.06.2019
Антикорупційна платформа

На ринку ремонту доріг можуть конкурувати підприємства, які мають сучасну техніку, використовують сучасні технології, мають досвід роботи та кваліфікованих працівників.

11.06.2019
Тетяна КІНДЮХ

Укріпити все. І бажано взимку. На Верховинщині із 36 природоохоронних заходів, гроші на які за останні три роки виділяли з обласного екологічного фонду...

05.06.2019

Так на Прикарпатті діє унікальний проект - «Родинна реабілітація учасників АТО». Ця авторська психологічна програма розроблена для родин з досвідом війн.

05.06.2019
Ольга СТЕЛЬМАШЕВСЬКА

Професійність, креатив, сміливість й навіть зухвалість, не заспокоєння минулими успіхами та стратегія сталого розвитку — це Міжнародний фестиваль мистецтв «Карпатський простір» у Івано-Франківську.

30.05.2019

На Франківщині триває реформа сільської медицини. Крім нових амбулаторій, передбачено і нові автомобілі для медиків. В області вже закуплено 25 позашляховиків Renault Duster.

Карлос Кастанеда свого часу зауважив важливість того соціального імпульсу, що йде від дрібних (а хтось скаже – “побутових”) тиранів.

Сто років тому внаслідок закінчення Першої світової війни почалося небачене раніше переформатування Європи...

Щодня на Землі з'являється все більше доказів присутності прибульців.

25.05.2019

Вже другий тиждень мешканці Івано-Франківської області страждають від грозових дощів, граду та підтоплень.

20.05.2019

Уфолог Скотт Уорінг опублікував на своєму сайті новий матеріал.

16.06.2019

День Святої Трійці - одне із головних християнських свят. Воно відзначається на 50-й день після Великодня, у 2019 році свято випадає на 16 червня.

02.06.2019

Лікар Ендрю Ньюберг, професор університету Томаса Джефферсона в США провів дослідження МРТ і визначив, що молитва і медитація дійсно мають велику силу.

17.06.2019

Депутат Івано-Франківської міської ради Андрій Грималюк одружився.

16.06.2019

Сім'я мамонтів скоро в повному складі з'явиться в селі Підгір'ї - двоє менших вже на полі, мама з татом ж ще в процесі.

2027
15.06.2019

Появу Петра Порошенка вітали практично всі присутні на фестивалі, а їх до того часу назбиралось кілька тисяч.

15.06.2019

Рекламний щит, котрий розміщений на Вічевому майдані, повідомляв, що Оксана Савчук входить в команду Марцінківа.