Науковці виявили ознаки життя на Плутоні

Ознаки наявності на поверхні Плутона молекул органічного походження, що є "цеглинками" будівництва життя, виявили американські науковці, повідомляє ИТАР-ТАСС.

Вони за допомогою космічного телескопа національного аерокосмічного агентства NASA Hubble виявили на карликовій планеті Сонячної системи зону, яка вирізняється високим ступенем поглинання ультрафіолетового випромінювання Сонця.

Ця особливість вказує на присутність органічних речовин, найпевніше молекул зі складною структурою, що містять вуглеводень або азот.

"Відкриття приголомшливе, адже саме молекули вуглеводню та інших речовин, ймовірно, які відповідають за низку особливостей ультрафіолетового спектра, можуть надавати Плутону його характерного червоно-цегельного забарвлення", - підкреслив керівник дослідження Алан Стерн з Південно-Західного дослідницького інституту в штаті Колорадо.

Він нагадав, що на карликовій планеті виявили метан та оксид вуглецю в замерзлій формі. Їхня взаємодія з космічними променями (потоки елементарних частинок, які народжуються у Всесвіті) і призводить до виникнення речовин, які поглинають ультрафіолетове випромінювання, вважають науковці.

При порівнянні з даними, отриманими в 1990-х, нові фотографії дозволили виявити на Плутоні багато змін. Найбільше дослідників вразили видимі зміни ландшафту планети. Стерн з колегами пов'язують ці зміни з "різким збільшенням атмосферного тиску". Нові спостереження обіцяють важливі відкриття в плані розуміння природи Плутона і того, як він еволюціонував і змінювався з часом.

Плутон відкрив у 1930 році астроном Клайд Томбо. Довгий час космічне тіло вважали повноцінною планетою. Однак в 2006 році після тривалих і гарячих суперечок статус Плутона був зведений до карликової планети.

Плутон і його три супутники - Харон, Никта і Гідра - розташовуються на околиці Сонячної системи. Американські вчені розраховують збагатитися додатковими знаннями до моменту підльоту до планети міжпланетного зонда NASA New Horizons ("Нові горизонти"). У січні 2006 року він вирушив в експедицію протяжністю 6,4 млрд км. Зонду належить зробити проліт на відстані 12,5 тис км від карликової планети. У разі вдалого "рандеву" це станеться 14 липня 2015 року.

Нагадаємо, що в липні цього року біля Плутона знайшли черговий супутник, правда, досить невеликий. Космічний телескоп "Хаббл" виявив новий супутник Плутона, який стає четвертим і найменшим супутником цієї невеликої планети в Сонячній системі.

27.12.2011 403 0

15.04.2019

Розповіли, як змінилось їхнє життя та життя країни за останні п'ять років, виховання дітей та вибори.

12.04.2019
Любомир Кузьмяк

Інтерв'ю Любомира Кузьмяка із Петром Русаком, знаменитим бомбардиром франківського Прикарпаття, якого запрошували у київське Динамо 90-х.

08.04.2019
Володимир Павлів

Характерною ознакою українських виборів західні спостерігачі вже давно визнали їхню непередбачуваність: “Ніколи наперед невідомо, хто переможе”.

05.04.2019

Найбагатшому депутату з “Об’єднання “Самопоміч” банк пробачив 12 мільйонів гривень кредиту.

27.03.2019
"Антикорупційна платформа"

Експерти "Антикорупційної платформи" неодноразово розповідали, як в останні дні року розпорядники коштів активно витрачають залишкові кошти на рахунках без проведення тендерів.

23.03.2019

Працює фірма «ШБУ-77», яку пов’язують з російським олігархом Олегом Дерипаскою.

Політика розкриває себе повноцінно в дихотомії — свій чи чужий: свій зі своїм метаболізмом; чужий — з іншородним.

Поки перейдемо до політики, зачепимо іншу тему. Прийшла весна.

Поліцаї нарешті почали щось шукати… Гадаєте: знайдуть?

Відчуття наближення певного зриву цивілізаційного відбулось доволі непомітно.

15.04.2019

Нещодавно над зруйнованим 4-м енергоблоком ЧАЕС було виявлено таємничий літаючий об'єкт.

12.04.2019

Вперше в історії астрономам вдалося отримати чітке зображення чорної діри.

05.04.2019

У США користувачі соцмереж виклали кадри з відеореєстраторів, де видно, як величезна блакитна куля, пролітаючи, згорає в атмосфері.

02.04.2019

Для цього потрібно помолитися в певний час і бути щирим у своїх проханнях.

18.03.2019

У Біблії немає вичерпного пояснення природи людської душі. Але вивчивши, як використовується у Святому Письмі слово «душа», ми можемо зробити певні висновки.

05.04.2019

Якось садівник звернувся до письменника...

17.04.2019

Алеї зі слив Пісарді вже зацвіли на вулиці Лесі Українки та поблизу обласної філармонії.

16.04.2019

Менше аніж за два тижні українці святкуватимуть одне з найвеличніших християнських свят року — Великдень.

16.04.2019

З початку року прикарпатські батьки найчастіше називали своїх дітей такими іменами, як...

15.04.2019

У неділю, 14 квітня вулицями Івано-Франківська пройшла велелюдна міська Хресна Дорога.