Бог всюди. Американський фізик висунув теорію про те, що Всесвіт має свідомість

conscious stars

Грегорі Матлофф передбачає, що розум є фундаментальною властивістю матерії у фізичному Всесвіті.

Грегорі Матлофф, астрофізик з університету Нью-Йорка, опублікував роботу, в якій передбачає, що Всесвіт являє собою гігантський організм, що має свідомість.

Робота Матлоффа є розвитком ідей панпсихізму. Цим терміном позначають комплекс теорій про загальну одухотвореність природи.

У своїй роботі, опублікованій в авторитетному виданні Journal of Consciousness Exploration & Research, Матлофф переносить ідеї панпсихізму на всесвітній рівень.

Він передбачає, що розум є фундаментальною властивістю матерії у фізичному Всесвіті. І отже, розум існує у всіх формах матерії.

За своїм розмахом ця ідея перевершує навіть теорію, яка нещодавно наробила галасу, про те, що ми всі живемо в симуляції (на зразок Матриці), яку підтримує Ілон Маск.

Матлофф визнає, що джерелом натхнення для нього послужив культовий роман британського фантаста Олаф Стейплдона

Епічний розмах

Ідея панпсихізму аж ніяк не нова. Її коріння слід шукати в первісних культурах і античній філософії. Особливий розвиток ідея отримала в роботах німецьких філософів Готфріда Лейбніца і Артура Шопенгауера. У цій області лежать і деякі ідеї Карла Юнга. Близькі до ідей панпсихізму і роздуми Костянтина Ціолковського про монізм Всесвіту.

Але на відміну від маститих філософів минулого, Матлофф у своїй роботі намагається дотримуватися матеріального, а не філософського аспекту. Під часі свого дослідження вчений підготував грунт для практичних експериментів, які покликані довести або спростувати концепцію якогось "поля протосвідомості".

Вчений також розмірковує про ідею "самовільних" зірок, припускаючи існування доказів того, що зірки можуть контролювати свій шлях через галактики.

У передмові до своєї роботи Матлофф визнає, що джерелом натхнення для нього послужив культовий роман британського фантаста першої половини XX століття Олаф Стейплдона Творець зірок.

"Я вирішив дослідити можливість обгрунтування основної метафізики книги, тобто можливості того, що Всесвіт має своєрідну свідомість і що рух зірок частково диктується їх власною волею ", - пояснює Матлофф.

У зірок немає нейронів або інших елементів, яким приписується свідомість у біологічних видів, але спектральний аналіз холодних зірок, таких як Сонце, показує, що в їх складі є прості молекули, стверджує вчений.

До того ж холодні зірки рухаються щодо галактичного центру з дещо більшою швидкістю, ніж їх гарячіші "сестри". Можливо, припускає Матлофф, існує якесь поле протосвідомості, яке пов'язане з молекулярною матерією за допомогою квантових ефектів.

Матлофф висуває гіпотезу про те, що зірки самі вибирають собі шлях у Всесвіті

Вчений також висуває гіпотезу про те, яким чином зірки можуть самі змінювати траєкторію руху. Він говорить про спрямовані викиди енергії, які астрономи часто фіксують у молодих зірок.

Це виглядає розумним поясненням того, що різниця в швидкості руху зірок пов'язана з наявністю або відсутністю молекул в їх спектральних лініях. Поки що можна говорити про таку тенденцію на підставі даних про зірки на відстані до 260 світлових років від Сонця, підкреслює Матлофф.

Завдяки початку роботи нового обладнання, що здатне вести спостереження за рухом віддаленіших зірок (зокрема телескопа Gaia), ця теорія може бути незабаром перевірена в галактичному масштабі.

Також необхідні подальші дослідження для того, щоб співставити спостереження за направленими енергетичними викидами зірок і їх температурою. Це дасть можливість зрозуміти, чи дійсно більш холодні зірки, в складі яких є молекули, можуть самі визначати свій галактичний шлях.

Матлофф не поспішає робити гучних заяв, але припускає, що за допомогою окреслених ним напрямів можна перетворити панпсихізм з маргінального напряму філософії на різновид спостережної астрофізики.

Квантова свідомість

Багатьом ця теорія здається абсурдною, але Матлофф породив її не з повітря. У своїй роботі він спирається на могутніх послідовників. Таких як, наприклад, британський фізик-теоретик Роджер Пенроуз, з легкої руки якого панпсихізм - раніше виключно "іграшку" філософів - стали активно обговорювати в науковому світі.

Ідеї Пенроуза дозволяють припустити, що свідомість не обов'язково пов'язана з біологічними організмами.

Знаменитий фізик вважав, що свідомість як така походить з якихось поки що не вивчених властивостей квантової заплутаності.

Пенроуз спільно з анестезіологом Стюартом Хамероффом створив теорію квантової свідомості.

Вчені стверджували, що природу свідомості неможливо пояснити на рівні класичної механіки. Для того, щоб зрозуміти, як виникає свідомість і що таке розум, необхідно залучити такі поняття як квантова заплутаність і суперпозиція.

Одним з батьків панпсихизма вважається британський фізик Роджер Пенроуз

Одним з батьків панпсихізму вважається британський фізик Роджер Пенроуз

Зокрема, Пенроуз і Гамерофф висунули тезу про те, що свідомість виникає в результаті квантових вібрацій всередині мікротрубочок - білкових внутрішньоклітинних структур, що входять до складу цитоскелета ( "каркаса" живих клітин).

Через десятиліття після появи роботи Пенроуза і Гамероффа цю теорію по-своєму розвинув Метью Фішер, американський фізик з університету Санта-Барбари.

Пройшовши успішний курс лікування депресії як пацієнт, Фішер зацікавився механізмами роботи антидепресантів. Його захопила ідея можливості квантових процесів в головному мозку.

Йому потрапили на очі дані, отримані медиками з Корнельського університету під час дослідження 1986 року. За цими даними, поведінку лабораторних щурів, які отримували ізотопи літію-6 і літію-7 докорінно відрізнялися.

У цих ізотопів ідентичні хімічні властивості і мало відрізняються атомні маси. Зате у атома літію-6 менший спін. Теоретично це може означати, що він може довше залишатися "заплутаним", ніж літій-7.

Отже, припустив Фішер, дані експерименту свідчать про те, що квантові явища впливають на когнітивні процеси.

Фішер присвятив довгі роки пошуків доказів цієї теорії. У 2015 році він опублікував в авторитетному журналі Annals of Physics статтю, в якій стверджує, що знайшов сховище квантової інформації в головному мозку.

Фішер вважає, що цю роль виконують атоми фосфору та іони кальцію, які у зв'язці утворюють стабільні кубіти (так називаються квантові розряди - найменші елементи зберігання інформації у квантових комп'ютерах). Вчений також стверджував, що виявив молекулу, яка вміє зберігати кубіти в стабільному стані тривалий час. Таким чином, констатував Фішер, головний мозок являє собою квантовий комп'ютер.

Німецький фізик Бернард Гайш в 2006 році запропонував теорію, яка пов'язує між собою теорії про квантову природу свідомості з процесами всесвітнього масштабу.

Він припустив, що свідомість виникає з квантового вакууму тоді, коли виникає досить складна система, через яку проходить енергія.

На думку нейробіолога Кріфа Коха, іншого знаного теоретика панпсихізму, існує якесь інформаційне поле Всесвіту, яке передбачає, що свідомість просто не може бути унікальною особливістю тільки біологічних організмів.

27.07.2017 579 0

20.05.2018

Відомий композитор, один з ідеологів формації Nova Opera Роман Григорів розповів про гастролі у США, ГОГОЛЬFEST у Маріуполі, виставу "Гамлет" у підвалі та нову "авіаційну" концепцію цьогорічного фестивалю Porto Franko.

18.05.2018
Олена Британська

Архітектурні пам’ятки дарують місту неповторність. Вони є своєрідною візитівкою, його обличчям. Проте сьогодні ми втрачаємо свій архітектурний спадок. Замість краси пам’яток доводиться спостерігати їхній аварійний стан.

16.05.2018
Лілія Горковенко

Як зазначають фахівці, дорожнє полотно мосту потрібно розширити до 14 метрів, щоб було по дві смуги у кожен бік, оскільки в місті збільшився потік транспорту.

16.05.2018

Дана історія є ще одним доказом того, що Україна є токсичною для інвесторів, а правоохоронна система, часто, - не гарантом права і захисником справедливості, а ще одним цинічним бандитсько-рекетирським угрупуванням.

13.05.2018

Анна Трінчер - зірка українськомовної стрічки "Школа" на телеканалі "1+1", яка стала найпопулярнішим серіалом осінньо-зимового сезону. У серіалі дівчина виконала роль подружки головної героїні Лоли Нати.

11.05.2018

Вчиться на документознавця, відвідує вокальну студію, працює моделлю та мріє знятися в кіно. А ще – цілеспрямована, скромна та завжди усміхнена. Це – «Міс Івано-Франківськ 2018» Елеонора Джичка.

Є статистика, яка говорить сама за себе:  монархічні держави, особливою мірою в Європі, є на загал більш благополучними.

Особливі зусилля для того, щоб "прихопити" львівські замки прикладають свободівці та контрольовані ними ЗМІ – як от телекавальчик НТА, і т.д.

З потеплінням приходить сезон фестивалів і презентацій. Простора аудиторія, сім або вісім десятків присутніх. Зустріч з студентами туристичного факультету Прикарпатського національного університету. Під завісу градус офіційності спадає і студенти запитую

…У цей день Ісус Христос віддав своє тіло на болісну смерть заради прикладу істинної віри в Господа, відданості й найяскравішого прикладу любові до людей.

20.05.2018

Жителі Сполучених Штатів Америки розповіли уфологам про підозрілий об'єкт, який днями побачили в небі. У соцмережах користувачі почали сперечатися, стверджуючи, що в небі зафіксували не НЛО а ангела.

11.05.2018

Фрімен Дайсон, відомий вчений американського Інституту перспективних досліджень у Нью-Джерсі, створив теорію про те, що позаземні цивілізації можуть бути виявлені завдяки інфрачервоному випромінюванню.

06.05.2018

В Інтернеті з'явилося відео, яке нібито підтверджує існування НЛО, передає Ukr.Media. Так, на Місяці уфологи виявили "незвичайний корабель", який видно з-під ґрунту. Доказами поділилися Джордж Грехем і Валентин Дегтярьов. Користувачі мережі та ЗМІ активн

11.05.2018

Археологи виявили стародавню скульптуру фараона, і ця знахідка свідчить про те, що описані в Біблії події — чиста правда. Розкопки проводилися на території сучасного Тель-Хацора. У давнину тут стояв велике місто Хацор.

23.03.2018

То що, квасолька, гриби, бобові, капуста, бурячок, гарбуз, гречка, рисок і яблучка?

10.05.2018

Вільгельміна Шрідер (1804-1860), знаменита акторка і співачка XIX століття, якраз переступила поріг своєї молодості. Одного дня вона їхала в купе першого класу з Гамбурга до Франкфурта. Розмова стосувалась її. Одна дама говорила, що її голос дуже ослаб і

25.05.2018

Збігає останній місяць весни. Це означає, що незабаром у школах настануть літні канікули.

25.05.2018

Після урочистої лінійки в навчальних закладах учні масово вийшли на прогулянку по «стометрівці».

25.05.2018

Франківчанину ледь не розбив голову плафон від вуличного ліхтаря.

25.05.2018

Головне завдання: підготувати стадіон до матчів Першої ліги. Поле засіяли травою та підтримують його у належному стані. Також на стадіоні встановили відеоспостереження.